Dec. 13, 2010

Tjenixen! (andra försöket)

Jag har haft en mysig helg. I fredags, om jag inte missminner mig, så var jag ledig. Mycket möjligt att mitt minne spökar så jag ska kolla mobilen... Hmm ja det är ju tur att man känner av att minnet luras iallafall. Vad jag skulle komma fram till var att jag läste lite i en bok, men det var väl tidigare i veckan då, haha.

Men helvette, ursäkta mig. Vad gjorde jag i fredags? Vilket snille jag är! (jag kollade inte tillbaka i bloggarkivet, nej absolut inte...). Jag tittade ju på Idol och hejade på Jay och när han vann blev det: Yay, Jay vann! :D

I lördags var jag ju på basket och sen handlade jag, mamma och syskonen det vi skulle ha till middagen. Pizza. Det blev väldigt gott :) Jag insisterade på att göra egen deg och då hade vi 25 g jäst, 2 ½ dl vatten, 7 dl mjöl och 1 tsk salt (varför kommer jag ihåg det när jag inte hade en aning om vad som hände i fredags?) och sen så hade jag i olivolja tills geggan blev fin. Jag ska nog bli pizzabagare! Det blev ju så gott! Blev dock mätt bara av att stå och göra mat så jag orkade bara en pyttepizzabit. Sen gick jag ut och slängde mig i snön, för man blir varm av att vara pizzabagare.

Igår... åh herregud. Jag satt ju just och var stolt över att jag kom ihåg det. Jo jag såg på Toy story 3 när jag vaknade. Åt en stor god frukost. Resten av dagen städade jag i mitt rum (juste!). Torkade av typ alla ytor. Pysslade även om Hubbe (sköldpaddan) men jag tror att han blev arg när jag ville få honom ren. Det var ioförsig hans fel för det började med att han gick på mitt golv och rusade fram till mina fötter och högg mig i tårna. Då hämtade jag en halv banan som han slukade i sig. Eftersom att han blev så kladdig fick han bada.

Imorse var en bra morgon, jag duschade och gjorde mig fin och sen satt jag ner och läste i en bok som jag började läsa i augusti. Känns som att det är på tiden att få den utläst ;) Har faktiskt med den till jobbet så nu ska jag läsa lite, myyyyys!

Nej nu får det vara nog med text, det är nog farligt att läsa för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0