Hba1c 6,1

Det har varit en bra dag :) På Sös gick det jättebra, har inte haft såhär lågt hba1c på mycket länge. Någongång 2007 hade jag 6,2 och nu var det 6,1. Woho!

När jag var där för en månad sen låg det på 7,3 (vilket inte är katastrof iof, men kan man förbättra något så ska man väl försöka, eller hur?) och sen dess har jag gjort lite ändringar.

♦Jag äter fiberhavregrynsgröt till frukost.
♦Jag äter nästan aldrig bröd på jobbet när det är fika. Vi har jättegott nybakat bröd på morgonen, inget sött fikabröd, men det höjer blodsockret bra det också.
♦Jag har försökt röra mig mer.
♦Äter ofta frukt/nötter istället för godis och chips (det skulle dock vara riktigt självplågande att helt förbjuda sig att äta sånt ibland)
♦Och lite justeringar med insulindoser, men det tror jag inte att någon skulle förstå så jag struntar i att babbla på om det.


Kommentarer
Postat av: Nora

Usch! Jag har också diabetes. Men jag har HBA1C typ 7,9 :/ Jag är väl för stor Godis Gris! XD

2010-05-08 @ 16:26:09
URL: http://silfverbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0