Tänk om...

Jag är lite rädd för en grej. Tänk om jag måste vara kvar här på jobbet hela natten, hela livet?

Det är nämligen så att mitt mobilbatteri suger, imorse var det fullladdat och för någon timme sen började den gnälla om att den håller på att dö. Jag åker buss på sms-biljett.

Min buss går om 27 minuter och jag tror nog att den ska klara av att leva tills dess, men sen ska jag ju åka till slussen och visa upp min sms-biljett på bussen som går därifrån 20:40. Vad gör man då, om man är fast i slussen. Jag har ju erfarenhet av att be om att få låna telefon i stan (min mobil hade ju ingen täckning i stan i våras!) och det är inte lätt. Ingen jäkla människa ville ju låna ut mobilen till mig, men till slut hittade jag en sån där snubbe i gult som står och vaktar bussarna, och han lånade efter ett tag ut sin telefon.

Det kanske är såhär mitt liv slutar, eller börjar på ett nytt kapitel. Som uteliggare i Stockholms innerstad.

Jag vet inte om jag vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0