PDSA - People’s Dispensary for Sick Animals

Idag ar det onsdag och vi ar lediga fran barnhemmet. De senaste dagarna, inklusive idag, har det varit riktigt underbart vader sa att ligga pa stranden hade inte varit helt fel. Men istallet har jag jobbat pa PDSA som jag tror att jag berattade kort om forut. Det ar i alla fall en veterinarklinik. Jag, Malin och tva av de andra svenska tjejerna, Johanna och Linda var dar.

Vi blev uppdelade och jag hamnade i ett operationsrum. Dar fick jag forst hora av kirurgen Sean att jag mest skulle fa sta och titta pa eftersom att de hade sa mycket att gora. Vad jag skulle fa gora om det var lugnt vet jag faktiskt inte.

Vad jag har gjort kan jag dock dela med mig av. Ingen som ar kanslig va? ;) Forst blev det lite "sta och titta pa nar Sean kastrerar massa hundar, skar av bolder" och sanna saker. Jag fick bara av hundarna, och en katt, fran operationsbordet, koppla bort tuben fran munnen och stanga av syrgasen (jag tror att det var det). Det kom in en hund som de skulle remova ogat pa och nar Sean skar i hundens ogonlock markte han att hunden behovde mer bedovning och det var val det obehagligaste pa hela dagen. Stackars lilla hunden.

Och nu ska ni fa hora, det har ar faktiskt ganska coolt. Jag fick branna av blodkarl! Man gor det ibland innan man syr igen huden sa att inte blodet ska samlas dar under. Det var en liten apparat med en udd som blev varm om man holl in knappen. Sedan satte jag den varma udden pa blodkarlet och holl inne dar i en halv sekund.

Dagen gick bra. Jag trodde att det skulle vara jatteobehagligt att se pa allt blod och nar de skar i djuren men det gick faktiskt jattebra. Kandes typ som jag stod och kollade pa nagot jag ser jamt. Det som ar jobbigt ar egentligen bara att se djuren som lider. Langtar tills nasta onsdag, for da ska vi dit igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0