Mandag

Gokvall. Har hort att det ar ganska kallt i Sverige. Har har det varit mulet idag, men nar jag och Malin var i stan kunde jag anda ga med t-shirt. Det ni! Nu orkar jag inte skriva en massa for jag markte att det tog sa lang tid nar jag skrev mail till mamma och pappa. Sa for att gora det enkelt sa kopierar jag bara in det har. Varfor jag ar trott ar for att jag precis atit en gigantisk morotskaka, alltsa typ stor som en marsipantarta!, for 22 kr. Fick ta med halva som takeaway, jisses sager jag bara. Det ar billigt har! :) Synd for jag tankte vara smal och snygg nar jag kommer hem. Jaja, kopiera var det, har ar min dag da:

Vi gick upp 7 for att vi trodde vi skulle bli hamtade halv 8. Kennedy (var "host") korde de tjejerna som skulle till barnhemmet kl 8 och sa att Tandy (ledare av natt slag) skulle komma och hamta mig och Malin om 10 min. Men hon kom aldrig sa vi satt och vantade till 9.30 med Tilde och Isabelle (de som ska till hastprojektet) for Toby skulle hamta dem 9.30. Nar han kom sa han att Tandy inte skulle komma och att vi inte skulle till projektet idag sa vi foljde med i Kennedys bil bakom Toby och tjejerna till deras projekt som ligger jattefint vid massa vingardar. De hade massa hastar, jag klappade en, och hundar och katter. Dit borde Celine aka ;) De har fondraising for SPCA (Celine vet vad det ar, de ar med i ett program om djur som behover hjalp som gar pa Animal Planet). Sen akte jag och Malin i Tobys bil och han visade oss runt lite. Sen slappte han av oss i Waterfront (galleria, ganska turistigt). Dar at vi lunch och gick runt. Var inne pa en diamantbutik och fick rundtur inne i fabriken dar de har allt som inte finns i butiksfonstren. Dar fick vi ett glas vin och gick runt ett tag. Efter ett tag i gallerian gick vi mot "storstan" och taget. Kopte biljett till Observatory, vilket ar 3 stationer som kostade 5 kr. Pa taget ringde Toby och gav oss de bra nyheterna :) Vi ska fa vara pa centret for sma barn.
Nar vi kom hem duschade jag och Malin och jag blev klar precis nar de andra kom hem. Min oranga sidenhandduk fargar av sig som jag vet inte vad. Min sovklader har liksom blivit gula av den och handerna oranga. Trodde det var apelsinen jag skalade som faragde av sig men nu vet jag vem boven i dramat var. Far kopa en handduk snart aven om den oranga funkar bra att torka sig med. Nagot annat jag behover ar en ryggsack, skulle ha tagit med den jag har hemma som jag fick av Bayer. Jaja, det loser sig. Satt ute ett tag sen men det blir ganska kyligt nar solen gatt ner. Sen fick vi mat som Kennedy lagat. Jattegod kyckling med god potatis och stekta gronsaker. Han lagar bra mat han. Vid bodet fick jag hora mycket av dagen pa barnhemmet. Alla trivs men det var saklart jobbigt att se hur daliga vissa var. Men de kande sig verkligen behovda och det ar ju en skon kansla.

Sadar, det var dagen det. Imorgon blir det alltsa jobb. Pa kvallen kommer Toby (chef over allt) med besked om hur det blir med vardfamilj. Hoppas allt ar bra och kallt dar hemma. Pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0