Inatt tappade jag 7 tänder!

En tand var lös jättelänge och gick att vicka på. Fick flashbacks tillbaka till då man var liten och alltid hade nån tand som var lös. Den här tanden satt på höger sida i underkäken, 4e tanden från mitten. Helt plötsligt vickade jag loss den och fick en lite chock eftersom jag trodde att jag bara hade inbillat mig alltihop. Men där var den, och 4 andra tänder! De bara åkte ut en efter en. De fyra andra tänderna var de 4a mellersta tänderna på underkäken och det såg inte riktigt klokt ut! För att jämna ut det hela lossnade även den 4e tanden till vänster på underkäken. Det var rätt så äckligt att tappa en massa tänder kan jag säga. Den 7e tanden har jag inget minne av när jag tappade men jag vet att jag tänkte: Nej, nu är det 7 tänder som jag tappat inom loppet av några sekunder.

Pratade inte vi om det här på psykologin nångång? Att tappa tänder i drömmen? Och tydde vi inte drömmen då?

För ja, självklart var det bara en dröm. Jag var glad när jag vaknade och kände att alla tänder satt kvar.

Drömmen var verkligen tydlig. Kommer ihåg hur jag satt där med massa tänder i handen och kollade på rötterna som var ganska långa. Haha, när jag tänkter efter så kollade jag på top model för någon dag sen och då drog de ut tänder på en tjej vars tandrötter var hemskt långa. Måste ha varit därifrån det kom. I alla fall, när jag tittade på tänderna så var de helt gråa på baksidan och jag fick ångest över att jag borstade slarvigt. Hehe, ja jag har ju ångest över det ganska ofta. Därför det tar evigheter för mig att borsta tänderna.

"Att man tappar tänderna i drömmen beror på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung, vid tiden för första riktiga förhållandet, första flytten, jobbyte, barn, graviditet osv. Alla lite större förälndringar i ens liv... Inte så många äldre drömmer detta, utan det kommer sig för mest  mellan 18-30 års åldern..."

Studenten har kanske med det här att göra? :P

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe. Jag har drömt om tandtappning flera gånger den sista tiden. Det kanske stämmer, det där :P

2009-05-18 @ 16:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0