Häxblandning

Först: Det måste ju vara nått fel på datan om det tar typ 5 minuter att logga ut från facebook?

I bilen tillbaka från Ida så konverserade jag och pappa om min hals. Pappa försökte bagaterllisera det hela och sa att det nog bara var en vanlig förkylning. Sen kom det. Han sa nämligen att han kunde koka ingefära, vitlök och citron. Sen skulle man dricka det när det var jättevarmt. Till råga på allt: det skulle tydligen vara gott också. Jättegott!

a) Alltså det är svårt, och det gör ont, att dricka jättevarma saker.
b) Förklara för mig: hur kan det där vara gott?

Nu fick jag värsta aha-upplevelsen. Alltså om det är som pappa säger, att det här är precis så man alltid har innan man blir förkyld, ja då borde det ju betyda att jag kommer vara förkyld på lördag. Högskoleprov! Jag kommer inte ihåg att det har varit såhär innan jag blivit förkyld alla andra hundaelva gånger. Ioförsig var det nått konstigt med min hals för nått år sen, vid första Beep-testet. Då var ju ena sidan av halsen så svullen att det till och med kändes utanpå. Till det: feber. Perfekt kombination på ett Beep-test. Undrar bara om jag blev förkyld efteråt. Det jag skulle komma till var i alla fall att det inte är lika illa denna gång. Men alltså det gör ont när jag öppnar munnen för mycket.

Tur att jag inte öppnar munnen övermycket så ofta...

Kommentarer
Postat av: celineee ♥

Varm mjölk med vitlök funkar jättebra för mej :) <3

2009-03-25 @ 10:21:50
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Tomas

Tror vi får öppna en egen vårdmottagning snart, det skulle nog vara bra. Jag känner iaf att jag börjar bli expert på alla sjukdomar nu :P

2009-03-26 @ 05:44:13
URL: http://lestomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0