While i'm still strong

Det tog verkligen evigheter att städa min garderob och hänga in alla saker. Kanske för att jag är lite pedant när det gäller städning. För när det väl städas ska det göras ordentligt, eller hur? Okej, det kanske går till överdrift när man står och petar på galgarna så att alla har samma proportioner... eller när man envisas med att alla kläder i ena garderoben ska hänga på vita galgar som helst ser likadana ut. Inte bra att få ångest när man inser att galgarna som ser likadana ut inte räcker till.

Till slut blev jag i alla fall klar, tack och lov. Nu funderar jag på hur jag ska göra med middagen. Pappa var på nån middag med jobbet och sa att han skulle vara hemma 8, men han kom väl för någon halvtimme sen. Jag trodde att han skulle fixa nån mat när han kom hem men det tänkte han visst inte göra eftersom att det inte fanns något att fixa. Jag borde ha fixat själv tyckte han. Min fråga var vad jag skulle ha fixat när det inte fanns något att göra iordning.

Pappas kylskåp är ett mysterium. Det är fullt med saker, men det finns ju ingenting man kan äta. Bara massa konstiga saker som man har till maten, som typ rödbetor och... ja sånna saker. Massa äckliga ostar. Och filen är slut så jag kan inte äta flingor och youghurten åt jag upp till lunch. Inte konstigt att jag är hungrig när jag tänker efter eftersom att jag bara åt ett glas youghurt vid 15.

Nej nu orkar jag inte sitta här. Ska kolla bussen jag ska ta till skolan imorgon bara. Ska ju hämtas betyg. Sen ska jag gå på skattjakt i kylskåpet en sista gång.

Godnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0