Köpenhamn - Dag 1

19/6 2009
Första dagen i Köpenhamn var på midsommarafton. Sandra och jag grabbade tag i en karta, begav oss mot Strøget... trodde vi. Gick åt fel håll, men innan vi insåg det hann vi ta en lunchfika på ett mysigt café. Efter den gick vi vidare tills jag ställde frågan om vi gick åt rätt håll. Vi insåg att: Nej, det gjorde vi inte. Så vi vände om. När vi stod i en korsning med kartan i högsta hugg, minst sagt förvirrade, hör vi en dansk kille som frågar om vi behöver hjälp. Kan bara säga att han var hur söt som helst, och han heter numera Prince Charming.
Tillbaka på vårt hostel träffade vi snälla svenskar som undrade om vi skulle med och handla midsommarmat. Kvällen blev hur bra som helst, mycket skratt. Träffade så många underbara människor så det är inte sant. Efter middagen bar det av mot Christiania. Här kommer bilder :)

Snäll dansk tyckte att han skulle fota oss :)


Efter Strøget var vi inne i massa trädgårdar, här är Sandra i den Botaniska

Vi inhandlade en fin kortlek, som kändes kladdig. Vad den smakade vet jag inte, för jag slickade inte på riktigt

Älskade svenskar i köket :) Bästaste midsommaren!

Jordgubbar och grädde till efterrätt ute på gården!

Jag och Florida-Erica, och en massa andra, på väg till Christiania :)

Söta lilla britten, och blivande advokaten, Dave ;D

Serge, jag och Sandra i Christiania. Vi fröööös!

Serge, David, Pimp-Sandra, Georgios "Tensta" "Svante" och en annan kille från Serbien tror jag

Jag och David, inne på Christianias finaste toalett :P

Man fick ju inte ta kort, men vafan, jag måste ju ha kort på det här stället! När vi inte orkade dansa mer drog vi oss hemåt


Det var en helt underbar dag :) Tack alla fina människor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0