I love Copenhagen

Hemma igen. Saknar redan Köpenhamn, speciellt alla människor. Det var verkligen ett bra beslut att bo på vandrarhem för jag och Sandra har träffat så mycket bra folk. Helt galet kul har vi haft det.

Ska du åka till Köpenhamn:
♥Bo på vandrarhem! ;)
♥Betala inte för biljetter på tåg och metro, det är ingen som kollar om du har en...
♥Besök Christiania, helt klart en upplevelse.
♥Akta dig för alla danskar (och turister) på cykel, det finns till och med parkeringshus för cyklar :S Så många är dem!
♥Sov inte hela dagarna, se till att gå runt i stan också. Finns mycket att se :)
♥Bo på City public hostel, Absalonsgade 8. Billigt, underbara människor, helt okej standard och väldigt centralt :D
♥Ät kebab! Haha nämen seriöst alltså. Har aldrig ätit så god kebab. Åt den till lunch vid 1 igår och jag klarade knappt av att äta upp min donken-middag vid 8 på kvällen. Var inte ens hungrig imorse... Gick upp halv 10 och åt inte frukost/lunch förrän halv 3 :P
♥Se till att få facebookadresserna till allt trevligt folk ;)

Kan säga att det känns konstigt att prata min vanliga svenska. Under helgen har jag pratat så mycket engelska, och har det inte varit engelska har det desperata försök i att uttala danska ord rätt, eller att prata skånska. Sandra och jag har pratat svengelska med varandra ganska mycket.

Skriver mer om vad vi gjort en annan dag, och självklart kommer det upp bilder. Tog väl närmare 200 st. Nu ska mina fötter få vila, har blåsor efter mina skor som jag fick gå i hela dagen igår.

Kommentarer
Postat av: sandra

d va fan bäst bäst BÄST!!! :D TACK för en helt underbar helg jenny <3

2009-06-22 @ 19:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0