Köpenhamn - Dag 3

21/6 2009
Vår sista dag i Danmark och det var tänkt att vi skulle gå upp jättetidigt för att äta frukost och sedan dra till tivoli. Så blev det inte. Bara Sandra som gick upp och åt frukost, jag låg kvar ett tag och gick upp strax innan 10. Då var det tänkt att vi ganska snabbt skulle ge oss av mot tivoli. Men blev det så? Nej, vi satt i samlingsrummet vid receptionen och lyssnade på receptionisten Daniel som spelade sin konstiga musik, pratade med de supersnälla britterna och lyssnade på när Matt spelade gitarr. Den första dan när vi låg och vilade i vårt rum hörde vi nån som spelade gitarr jättebra, och vi blev kära i det där gitarrspelandet. Matt är bäst!
Inte förrän klockan 14 sa vi hejdå till vårt hostel och begav oss mot tivoli. Vi köpte åkband och sprang runt där ett litet tag. Fick lite lagom bråttom till planet eftersom att det var megalång kö till Vertigo, men vi skulle såklart åka eftersom att vi spanat in Vertigo varje gång vi gått förbi tivoli :P Planet skulle gå 18:30 från Kastrup och vi hade planerat att gå från tivoli 16:30. Men då stod vi fortfarande i den megalånga kön. Men ibland har man tur! Vi fick gå före massvis med folk då de behövde 2 st och de framför oss var fler än 2 :D Kom i god tid till planet gjorde vi också förresten:)

Matt och jag


Ryan eller "Mr Playboy" (ni ser ju hans playboy t-shirt) tittade förbi

Sandra, Dave och jag <3

Daniel, som introducerade Sandra och mig för vad vi kallar odd-music

Hehe, gubben i hatt är en clown som bodde på vandrarhemmet. Första gången jag såg honom gå förbi i sitt clownsmink fick jag en smärre chock. Det var väl inte det jag väntade mig att se där :P

Tivoli!

Sandra :D

Behöver jag säga att det var läskigt att åka den? Speciellt när man är lite höjdrädd


Efter att bara ha ätit en club sandwish från 7eleven på hela dagen, gått runt i solen och åkt vertigo, ett plan som snurrar och har sig hur mycket som helst var jag måttligt snurrig och hungrig. Den här måltiden på Kastrup var det godaste jag ätit! Den var värd sina 99 dkk (dryga 150 svenska kr)

Pappa hämtade upp oss på Arlanda :)



Tack Sandra för tiden i Köpenhamn. Den var bäst! <3
Vi såg Köpenhamn till fots, med båt, uppifrån när vi åkte slänggungan och upp och ner när Vertigo-planet stannade upp och ner högst upp. Man kan väl helt klart säga att vi gjorde Köpenhamn under våra 3 dagar :)

Kommentarer
Postat av: sandra

alltså åååh jenny...tack sj, va verkligen underbart kul, fantastisk å helt galet jävla underbart?! :D å vet du vad det bästa va? att vi va där tillsammans! <3

2009-07-05 @ 12:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0