Ett gott samvete

Jag har nån liten sak inom mig som vill att det ska vara städat i mitt rum lite då och då. Just nu ligger det saker lite överallt, och jag får inte in kläder i garderoben eftersom att det står två lådor som ska in under sängen framför dem. Har helt enkelt varit för lat för att städa. När jag kommer hem från jobbet om dagarna känns det viktigare att äta, vila, ta hand om kaninerna (de där långhåriga grejerna får ju tovor hela tiden). Efter det kommer städning på listan men jag kommer aldrig så långt innan jag ska lägga mig.

Men idag ska det bli ändring på mitt kaos. När jag vaknar på min födelsedag (som ju är imorgon) vill jag att rummet ska se så bra ut som möjligt. Vet inte varför för jag ska ju inte spendera så mycket tid i mitt rum precis. Samma sak är det när jag ska resa bort... Då vill jag alltid att rummet ska vara felfritt så att jag kan komma hem till ett fint rum. Det kan jag förstå, för det är ju skönt att komma hem och bara kunna slänga sig på sängen, titta runt i rummet och se att man kan ligga kvar i sängen utan att få dåligt samvete :P Hmm det kanske är det där goda samvetet jag vill ha när jag vaknar upp min min födelsedag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0