Lite bilder från 08-året

Jag tänkte lägga ut lite bilder á la 2008. Det blir säkert inge bra eftersom att min dator-med-alla-bilder är den hos pappa. Men det här går duga.

Förra nyårsnatten spenderades i Älta med Ida och Sofia, den innehöll jäkligt mycket sång.


Dagen efter var jag trött, men åkte ändå till Huddinge och träffade lilla Esther


Haha, jag minns att jag hade stora problem med min hals ett tag och tappade rösten vilket gjorde att jag fick det lite småstressigt eftersom att jag skulle hinna hålla svenska nationella-tal i skolan. Eftersom att min röst var borta fick jag skjuta på det någon vecka :P


Mitt första dopp tog jag den 11 maj! :P


Våren bestod inte bara av plugg, jag ägnade även massa tid åt lilla Ronja som var sjuk. Hon avlivades 22 maj.


Min fina mamma fyllde 50 och därför tog vi en kryssning till Riga. Och ego som jag är lägger jag upp en bild på mig själv. Nä, jag har faktiskt inga andra "bra" bilder på den här datorn från resan bara


Sommarlovet kom den 5 juni och det var även dagen då jag skötte en grill för första gången :P


Sommaren inleddes med 4 veckors sommarjobb på Nacka sjukhus.


I mitten av juli åkte jag ut i skärgården med Malin och hennes familj


Då min dator valt att bara ha kvar den här bilden från min födelsedag får den här bilden representera min 18 års dag den 30 juli. Det var en varm dag, Emelie och Sofia tittade förbi. Jag fick surprisebesök från familjens vänner Sissi och Berra + hunden Zorro. På kvällen blev det såklart utgång. Toxic med Jessica, Christine och Jenny L.


Innan skolan började igen hann jag, mamma och syskonen ta en resa till Cypern, Fig Tree Bay.


Bara lite brun...


Resan varade mellan den 8-16 augusti och självklart, nej det är inte självklart förresten, så gick jag ut så fort jag kom hem. Det blev Chaplins bar med Emelie, Mirre, Jenny och Richard.


Som vanligt så började skolan igen.


Dagen efter, 22 augusti, gick vi såklart ut och firade Sandra som fyllde 18. Jag kommer ihåg att jag var äckligt förkyld , jag hostade upp lungorna kändes det som och jag orkade knappt stå upp. Konstigt nog gick det bra att dansa, på bilden Sandras kompis Harley och jag själv.


På dagen, en månad efter det att jag fyllt 18, tonade jag håret mörkare. Jag som hade lovat mig själv att ha kvar min vanliga hårfärg. Ioförsig hade jag redan slingor, så den där toningen gjorde att mitt hår blev närmare min vanliga färg som den är utan en massa slingor.

Hösten handlade om skola, skola och lite festande fick också plats. Jag och Emelie träffades ganska ofta och införde en ny trend: Sova hos varandra efter gemensamma utgångar (vilken påbörjades den 5 augusti, när hon fyllde 18!).


I november bakade jag och Malin goda bullar :) Någongång där så kom vi även på att vi vill åka till Afrika och volontära efter studenten!


Samma månad, närmare bestämt den 26 november, köpte jag och Sandra gymkort. Sexpack till sommarn 09!


Min morfar och jag räknade mycket matte vilket resulterade i att jag några dagar innan jullovet fick tillbaka ett matteprov som det stod MVG på! :O


Julafton firades hemme hos farmor och farfar


På nyår så var jag först med Sandra hemma hos Malin H på middag. Sedan mötte jag upp Emelie och hennes kompisar. Det spårade ur ganska mycket, men slutade med en kopp varm choklad med Emelie hemma hos mig.
Madde och Emelie var två av dem som jag var med på nyår (bilden är från 5 augusti, Soft bar).


År 2008 var också det år då jag insåg att min lillasyster inte alltid kommer att vara liten (jo jag vet, lite segt att inse det efter 13 år)


Tro det eller ej men året tog slut. Det var nog ett ganska bra år, men våren var ganska jobbig. Ett tag flyttade jag till mamma helt och hållet pga av påhopp från en viss J hos pappa. Jag tror även att jag lyckades förstöra något som kunde blivit bra. Men det ska vi inte gå in mer på :P

Kommentarer
Postat av: mango

du nämnde aldrig sötnos, hon skulle passa i din blogg :) saknar henne <33

2009-01-06 @ 22:53:00
Postat av: Malin

Åh, tuttbilden! <3

2009-01-07 @ 00:15:18
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0