OB

Jag är glad just nu. Inte bara för att det spelas ABBA i webbradion och jag alldeles strax ska gå hem.

Hittade en rolig lapp om OB-tillägg i personalrummet och först blev jag såklart helt tokig för jag fattade inte riktigt allt. Nyss gick jag in till Lotta och hon förklarade hur det fungerade. Så jag gick och skulle hänga tillbaka lappen på anslagstavlan. Väl där tänkte jag att jag skulle fylla i min tidsrapport så att jag kunde lämna in den (så att jag får lön redan i januari :D). Då tog jag en närmare titt på den där tidrapporten och ba: VA? Så jag gick tillbaka till Lotta och så stod jag och försökte förklara för mig själv hur det fungerade tills hon sa att jag hade rätt. Det jag kom fram till var att jag får OB A (den bästa OB-formen :D) när jag jobbar på Nyårsdagen så det gör inget alls att jag måste gå upp tidigt och börja jobba 11. Det gör inte ens nått att bussen går 10 och jag är framme här redan 10:20. Men jag ska nog ändå fråga pappa om han kan köra mig...

Och på tisdag när jag jobbar kväll får jag tydligen inte bara kväll OB utan HELG OB :D

Nu måste jag skynda mig härifrån så att jag hinner med min buss som går 15:02.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0