Dag 2 i Cintsa

Idag pa formiddagen var det jattefint vader, och varmt som tusan. Jag, Malin och tva andra tjejer akte pa en biketur. Akte till en Xhosa-by och sen blev det raka vagen tillbaka till Buccaneers dar vi bor. Allt som allt 3 timmar. Att vara i den dar byn var kul, vi ar ju typ mitt ute pa landet nu... Vilket ocksa betyder att vagarna som inte ar huvudvagar ar grusvagar med stenar som sticker upp lite har och var. Konstigt nog lyckades jag halla mig pa cykeln, aven i nerforsbacken som fick mig att forsta hur Lotta pa Brakmakargatan kanner sig nar hon lanar tant Bergs cykel och sen ramlar in i en buske. Bakbromsen sitter ju pa hoger styrhandtag och det var bara den bromsen jag ville anvanda (jag ar radd for frambromsen). Dumt nog var det ingen bra bakbroms sa jag fick halla den sa hart jag kunde for att den ens skulle gora minsta antydan till stopp. Nu har jag ont i min handflata och aven ett brannmarke pa tummen.

Annars ar allt bra. Forumtom att det pa en timme gick fran att vara varmt och sol till osregn och aska.

Pussss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0