Utgång och djupt samtal med en Hawaii-gubbe

Hemma nu. Träffade vänner i stan, tydligen för att fira mig lite :P Jag var inte säker på det. Först var vi på Söderhof iallafall, sen blev det Huset där alla sjöng för mig, även den andra killen som fyllde 18 och hans kompisar. Slutet av kvällen spenderades i Årsta på en hemmafest. Blev lite kaos på slutet eftersom att en kille var så full att han somnade i en säng och eftersom att ganska många där var ganska fulla överreagerade dem och ringde ambulans och sa att han var medvetslös. "Han andas men han vet inte vart han är".
När jag Malin och Maja åkte in med banan på Medborgarplatsen hördes värsta dunsen, folk stod med öppna munnar och vissa skrek. Vi trodde alla att någon hoppas framför tåget, men tydligen var det inte så för vi körde iväg efter någon minut :S

När jag satt och väntade på min buss fick några städargubbar för sig att de skulle gå runt med sånna där blåsmaskiner och blåsa bort allt smuts från busskurerna. Kul att all smuts kom på oss som stod/satt och väntade på bussen.

Inte nog med det, på bussen sätter jag mig och lyssnar på musik men så kommer en gubbe, säkert 60, och sätter sig brevid mig. Efter ett tag inser jag att jag inte alls ska få lyssna på musik, utan på honom. Han klagade och klagade. På Sverige. Man ska inte få vara lesbisk för det  vill inte Gud. Jag sa att jag tycker att det är bra att alla har rätt att få vara som de vill, men han sa emot. Jag sa då att det är klart att han ska få ha sin egen åsikt. Blablabla, gud vad han pratade. Sverige hade mer problem än något annat land, 90% är tydligen handikappade, vi har högst andel självmord, vi köper oss falskhet, alla knarkar eller är alkoholister. Jag sa då att jag inte knarkade eller så, så vad har jag för problem? Ja du har massor problem blev svaret.

Jag blev lite lack på gubben till slut och sa: varför bor du här då om du hatar Sverige så mycket?!
- Nej jag bor inte här, jag bor på Hawaii. Där har vi inga hemlösa, knarkare, alkoholister. Ingen arbetslöshet. Där är allt perfekt.

Jag säger bara: SUCK
Ska bli skönt att sova :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0