Jag blir gaaalen!

Jag går till läkaren var tredje månad pga min diabetes. De brukar vara väldigt noga med att skicka ut kallelser, någon gång har det kommit en bara någon vecka efter att jag varit där.

Sist jag var där var den 5/5, alltså över 3 månader sen! Jag ska inte säga att jag vill dit för att det är kul, men jag vill ju dit för min hälsas skull eller vad man nu säger :P Känns dessutom bra att träffa läkare innan jag åker iväg.

Förra gången jag var där fick jag frikort eftersom att jag hänger där så ofta (eller för att ett besök kostar 300 kr! Är de knäppa eller?!?!) och jag kan inte sluta tänka på att de inte kallar mig eftersom att jag får gå gratis nu.

Jaja, jag skulle i alla fall ringa igår med då stod det på hemsidan att de bara hade telefontid fram till 12. Det är alltid någon som sitter i den där receptionen så jag fattar inte varför inte hon kan svara i telefonen fram tills att de stänger klockan 16, men men, livet är inte lätt hela tiden tänkte jag och tänkte att jag ringer imorn istället.

Nu när jag kom hem ringde jag, kollade numret på deras hemsida. Först och främst så gick det inte att ringa från vår hemtelefon för det kom inte fram en enda signal så jag fick ta min mobil. Där kom det fram en signal sen sa en röst på engelska "for information in english press 5". Sedan fortsatte hon på svenska och sa telefontiderna. Jag hade ju deras hemsida uppe och fattade ingenting, för det hon sa stämde inte med vad som stod där. På hemsidan stod det 9-12, men hon sa 9-12 och 13-15 (jag hade alltså kunnat ringa igår om jag vetat det!). Därför blev jag förvirrad och hörde inte det sista hon sa. Men jag pratade in värsta långa meddelandet i alla fall.

Sen blev jag lite arg på dem eftersom att de inte svarade när de ska ha telefontid. Jag ringde igen för att se om jag missat något eller om de kanske skulle svara nu. Då hörde jag att tanten sa "och onsdagen den 19e har vi stängt pga studiedag". Jag tror att ungdomsenheten på sös hatar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0