Gå fort --> springa i mitt huvud

Har varit väldigt lugnt här och jag har suttit ute i solen och läst.

För en stund sen tänkte jag att jag skulle äta några mackor och dricka te. Bara för det så ringer det på dörren och jag måste springa och öppna. När jag skrivit in patienten i datan går jag tillbaka till köket, tar upp mina mackor ur brödrosten, brer smör och kaviar på dem och häller mjölk i te:t. Hinner ta allt i handen och ta två steg mot uteplatsdörren så det ringer på dörren igen. Springer och öppnar och tar remissen från patienten som ligger på en säng och springer hit (jag undrar varför jag skriver springer, för jag går bara fort. Kanske känns i huvudet som att jag springer bara :p). Hinner börja med att skriva in remissen då det ringer på dörren igen. Så jag tar några steg ditåt, men då ringer telefonen. Telefonen är bara 10 meter härifrån så jag svarade i telefonen först.

Nu vågar jag knappt gå tillbaka till köket och äta för då kommer det väl hända någon stor olycka så att hela nacka ska in på röntgen. Hoppas mitt te håller sig varmt tills jag vågar mig tillbaka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0