Jenny är arg

Usch vilken hemskt dag.

Skoldagen var faktiskt helt okej eftersom att jag somnade igår direkt efter att jag skrivit mitt "jag måste sitta uppe och förbereda mitt tal-inlägg". Så jag var inte ett dugg trött.

Sedan bar det av till morfar för att plugga matte.

Telefonen ringer och det är mamma som säger något i stil med "Nu förstår jag varför den där tjejen i tävlingen får så många röster". "Vadådå?" säger jag. "Jo hon ska ju bjuda med hela sitt fotbollslag på den där cupen. Ska betala alla boende- och matkostnader. Jag måste ha missat att läsa det förut". "Men det stod inte förut, jag har läst det flera gånger. Det är ju det jag har stört mig på med båda två, att deras ansökningar inte följer kraven. Så jag kan inte ha missat det" utbrister jag och springer till morfars dator och går in och läser. Och vad är det jag ser? Jo, det är en ny ansökan.

En stund senare ringer det en marknadsföringschef till mig. Jag sitter där i säkert 15 minuter och argumenterar för min sak. Han säger slutligen att han förstår precis vad jag menar men juryn har absolut inte gjort något fel. Okej?

Jag orkar inte gå in mer på det här i bloggen. Den som vill veta kan ju alltid fråga. Men jag kan säga att det är fel så det bara skriker om det. Jag är ingen dålig förlorare, vill bara tävla på rättvisa grunder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0