Hur ofta är en buss i tid egentligen?

Det känns fel att klaga på småsaker just nu, ingeting mot vad som faktiskt kan hända :(

Men jag tänkte klaga ändå, för jag känner för att klaga just nu.
 
Det var så att jag skulle åka till sickla förut för att möta mamma där och handla mat. Bestämde det rätt snabbt så jag kollade bara upp första buss och sprang ner till bussen. Bussen 401 skulle komma 16:21, och jag sprang hela vägen till bussen så att jag skulle hinna. Var väl nere vid hållplatsen 20 eller 21. Då läste jag på tabellen vid bussen att den visst skulle komma 20 så jag antog att jag precis missat den. Nästa buss skulle komma 16:29 men då var jag tvungen att gå till nästa hållplats eftersom att cp-bussen 840 inte stannar på så värst många ställen. Satt och väntade på 16:21 bussen tills klockan var 16:25, då tänkte jag att jag måste ha missat den precis. Så jag traskade till nästa hållplats, en liten bit på kanske 300m (jag är superdålig på att uppskatta avstånd så det var väl mellan 100-500 m). När jag kommit halvvägs kollar jag bakåt, och ser då 16:21 bussen vid hållplatsen bakom mig. Typiskt! tänkte jag. Men eftersom att 840 skulle komma 16:29 så tog jag det lugnt. När jag var framme vid hållplats nr2 satt jag där och väntade hur länge som helst. Det kom en till 401, men den tog jag inte eftersom att jag trodde att 840 skulle komma snart. 16:34 kom den. Visst, om en buss är fullproppad med folk så kan jag förstå varför en buss är sen, men nu var det bara 4 personer på bussen. Om man jobbar med att köra buss så borde man typ få sparken om man inte kan passa tider. Det påverkar ju alla andra liksom!!!

Jag brukar vara rätt snäll och säga att det finns snälla busschaufförer, men nu är jag arg på dem. Hur ofta är en buss i tid?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0