Bananflugor

Jag fick nyss reda på att min gamla granne dissekerar bananflugor.

Det var så att jag förklarade en sak som jag undrat över ett tag för mamma. Alltså, om man slår till en fluga eller en bananfluga så dör de ju inte. De får säkert inte ens en hjärnskakning. Jag menar, eftersom att de är så små så borde de ju få massa skador när en jätte som jag slår till dem. Mamma kunde inte svara på min fråga men tyckte att jag skulle fråga vår gamla granne, för han dissekerar bananflugor på sitt jobb. Jag trodde först att hon skämtade, men tydligen var hon seriös!

Och nu kanske det blir lite förvirrande för er som suger på svenska. I förra inlägget skrev jag ju om äventyrsbanan, i ordet bananfluga är det inte samma sorts banan. Bara så ni vet ;P


Kommentarer
Postat av: Malin

hihi, men du stoppar ju in saker i magen flera gånger varje dag, det är väl ändå samma sak? :)

2008-09-23 @ 19:56:30
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0