"Stressplugga" är ju det enda som fungerar

JA PRECIS!

Jag har suttit här i flera timmar och kanske skrivit en mening i mitt svenskaarbete. Varför då? Jo för att jag vet att jag har hela helgen på mig att skriva. Blir jag inte klar nu så blir jag det sen.

Men som räddaren i nöden (såg nästan framför mig hur hon kom på den vita springaren och räddade mig) frågar Malin om vi inte kan göra något imorgonkväll. För att pausa från pluggandet liksom. Och det visade sig att vi tänkte likadant när jag förklarade varför det skulle vara så bra!

Eftersom att jag nu inte får plugga imorgonkväll så hände något. Jag har nu skrivit nästan en halv sida på mitt arbete. Helst plötsligt har alla mina tankar i huvudet, som tills för en stund sedan bara flög runt huller om buller, samlats på ett ställe och håller sig stilla så att jag kan se en tanke i taget.

Jag är väldigt förvånad att jag kommit så "långt", och jag känner även att jag vill arbeta :O Nu låter det som att jag är helt dum i huvudet, men jag kan tänka nu om man säger så.

Tack Malin!


Kommentarer
Postat av: Malin

Varsågod! Tänk, vad bra allting kan bli! snygg bild, btw.

2008-10-11 @ 11:52:54
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0