Varför?

Jag vaknade inatt och tänkte "det kan inte vara sant. Ska jag gå upp nu? Det känns som att jag inte har sovit någonting". Kollade på klockan och den var bara 2. Varför vaknade jag då för? Plötsligt kände jag att jag mådde jätteilla, som om jag skulle behöva kräkas. Fast jag visste ju att det inte skulle gå, utan det skulle bara bli som att jag känner att jag måste men det som vill ut kommer inte ut. Men jag gick på toa iaf. Sköljde ansiktet med vatten. Gick och la mig igen. Då fick jag jätteont i magen, den liksom vred sig. Men herregud! tänkte jag. Då kom jag på att jag kanske hade feber och blev glad. För jag har aldrig feber ens om jag är sjuk, men nu när jag mådde såhär dåligt så var det ju nästan självklart att jag hade feber. Och jag vill ju veta hur det känns att ha feber. Jag tog därför på mig morgonrocken och gick ner för att hämta febertermometern. Men hade jag feber? NEJ! När jag ändå hade gått ner så passade jag på att hämta ett glas vatten så att jag kunde ta en alvedon. Sen gick jag och la mig igen, men inte mådde jag bra. Och jag var så stressad för att jag inte skulle få sova ordentligt. Jag började även fundera ut varför jag mådde sådär illa. Det enda jag kom fram till, som nog inte stämmer alls, var att min tv stod på och gav mig strålning. Självklart att jag hade på Filip och Fredriks valvaka. Efter ett tag somnade jag...

... Och jag vaknade 06:15 då Barack Obama stod och höll i sitt vinnartal. YES! Han vann!

Ett lyckligt slut på en jobbig natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0