Okeej?

Läste en kommentar på en video på youtube:

"Dom som blir våltagna för fan skylla sig själv .Dom kan väl själva räkna ut vad som händer om dom går ensam genom en mörk park mitt i natten[...]"

Helt sjuk att det finns sånna som ser det så. Ja det där betyder ju i princip att om jag går ensam inne på ica, då kan jag också skylla mig själv om jag blir våldtagen... För det är ju ens eget fel att det finns sjuka människor som våldtar, och att man inte inser det.

Kanske skulle en sån här person, som har så förvrängda syner, titta lite i lagboken.
Jag kanske har missat det, eller så står det helt enkelt inte att det är något som helst fel att gå ensam ute. Och om man helt har missat att det är straffbelagt att våldta, ja då är man... borta.

En sån här person, tycker han/hon att vi lever i ett samhälle där vi ska förutsätta att vi kommer bli våldtagna när vi går hem själva genom en mörk park mitt i natten? Om man inte inser det är man dum?
Hur mycket hopp har man då?

Det är samma sak som att säga att man får skylla sig själv om man blir våldtagen, för man hade ju faktiskt en kort kjol och urringad tröja. Det bara skriker: våldta mig!

Ähh det är bara så sjukt att det finns sånna som tycker sådär...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0