Thankyou mr busdriver

Aj vad stel jag är i axlarna nu känner jag. Kan bero på att jag bärt runt på min väska hela dagen, och den där väskan innehöll en dator och massa andra grejer som man borde ha i en väska. Det här var ju inte skönt :P

Idag, gott folk, tog jag min vinterjacka på mig. En färgklick! Den är ju röd :) Undrar om man sprider kärlek när man har en röd jacka? Jag hade redan bråttom till bussen när jag gick hemifrån för första gången. Sprang det fortaste jag kunde utan att halka. Hade jag halkat hade jag inte blivit glad, datan hade väl gått sönder skulle jag tro.

När jag kommit en bit kommer jag på att busskortet är i skinnjackan. F*n också! Skulle aldrig hinna till bussen och började därför tänkta på hur jag skulle förklara min sena ankomst för min grupp på bästa sätt, medan jag sprang tillbaka för att hämta kortet.

När jag för min andra gång lämnar huset är jag övertygad om att jag har kommer att missa bussen, men jag skyndar mig ändå. Känns ju så jäkla fel att komma för sent! När jag bara har den drygt 300 m långa raksträckan kvar till bussen tar jag upp mobilen och kollar på klockan. 09:27... 09:28 går bussen. Hade jag kunnat springa hade jag ju gjort det, men som jag sa: datan :/

Men ibland ska man ha tur också. Precis när jag rundat svängen till busshållplatsen ser jag bussen komma. Bara för mig att gå på bussen alltså. Den bussen brukar alltid vara i tid, men nu var den 2 minuter sen :D

Thankyou mr busdriver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0