Min väska är tung av allt plugg

Och ibland hatar jag min klass. Varför är det ingen som kan tänka?! Har de bestämt sig för en sak så kan de inte ändra åsikter eller bara vara tysta och låta någon annan prata.

Typ hela klassen vill ha PROV I CIVILRÄTT v.49. Inte vecka 50. Vad är det för fel?
Hur kan någon förlora på att ha ett prov en vecka senare? Om de nu så gärna har lust att plugga så kan de väl plugga till provet v.49 och så kan de det till v.50. Nu ska vi istället ha provet en vecka innan, och seriöst, vem kommer hinna plugga till det? Lektionen innan civilrätten fick vi reda på att vi ska skriva en lång uppsats på geografin, och den ska vara klar till fredag vecka 48. Visst, plugga i helgen är ju alltid kul. Men för att lära sig räcker det inte med att plugga helgen innan. Speciellt inte om man heter Jenny och har matteprov till tisdag v.49. Sen på onsdagen är det ett stort civilrättsprov på avtalsrätt. Jag tror att jag dör av lycka!

Nu ska jag gå och plugga. Mina veckor fram till jullovet kommer att bestå av plugg. Direkt efter skolan och varje helg. Ibland är det kul att gå i skolan... NOT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0