Blaj

Jag vet, det är ingen alls som bryr sig om vad jag gör just nu. Så bara för att plåga er med info tänkte jag informera om att jag sitter och skriver på mitt tal. Snart klar men det blir ju inte bra såklart. Jag hatar teser och allt som har med retorik att göra. Jag valde inte retorik för att jag tycker att det är kul att hålla tal utan för att jag vill lära mig och sen kanske även lära mig att tycka om att hålla tal. För kan man något riktigt bra så är det oftast kul.

När jag är klar, eller när mamma ringer, ska jag gå dit upp. En promenad på 25min. I det här äckelvädret. Tackade nej till att åka upp dit i bil nyss för jag ville bli klar med talet. Hos mamma har vi bara en fungerande (två bärbara men vi kan inte bestämma oss för vilken vi ska ha kvar) så ska man göra läxa vid datorn måste man sitta i vardagsrumme, och där är nästan alltid massa ljud.

Borde köpa mig en egen bärbar data egentligen, har ju kvar alla mina pengar från sommarjobbet, och sen så slösar jag inte precis på studiebidraget. När ska jag hinna slösa när jag bara har tid så att det räcker till att göra skolgrejer? Dessutom har jag ju planer på att bli smårik, och har haft sen jag föddes, vilket har gjort att jag oofta köper saker för mina pengar. Undrar om det har varit meningen att jag ska köpa upp de pengar jag får i födelsedagspresent, för man får ju dem för att köpa något man behöver, eller hur? Jag har alltid sparat mina.

Spara spara spara. Kommer ihåg när jag var mindre och min lillebror köpte en jacka för 700 kr för sina egna pengar. Jag blev så arg, och då var jag säkert bara 10 år. Och vipps så blev detta ett värsta ekonomiskt inlägg, när jag faktiskt bara skulle säga att jag skriver på ett tal och ska gå upp till mamma i detta väder (viktigt att veta att det bara är uppförsbacke, 25min uppförsbacke. Varför bosätter man sig högst upp på en höjd?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0