Tha Riga-resa

Superglad över mina kit-katsaker som vi köpte i taxfree affären.


Båten gick från Stockholm ca 17 (26/5), på kvällen åt vi smörgåsbord och sedan gick vi ut för att ta lite frisk luft. Då var himlen såhär fin och det var ganska kallt pga av blåsten. Jag vågade inte gå nära relingen för jag trodde på riktigt att jag skulle ramla överbord.


Framme i Riga var vi runt halv 12 på tisdagen (27/5). Vi åkte på sightseeing, delsvis på buss men också en liten promenad i gamla stan. Det var soligt men det blåste kallt. Vår guide (hon som kollar åt kamerans håll på bilden) var bra. Här stod hon och pratade om att det huset till v. på bilden, var det äldsta huset i Riga.


När sightseeingen var slut satte vi oss i en park och njöt av solen. Sen tog vi taxi tillbaka till båten som skulle avgå 17. Det var lagom jobbigt att ingen taxichaufför kunde prata engelska, vi fick ta hjälp av några infödingar som fick agera tolk. Deras engelska var väl inte den bästa den heller :P


När vi kom på båten satte vi oss på däck i solen. Celine tog en bild som var smickrande :P Hon tyckte att den var söt (?) Jag blundar alltid med mitt vänstra öga när jag sitter i solen. Hurvida jag blundade för solen på den här bilden vet jag inte, det var nämligen så att jag fick en sticka i ögat som låg och skavde. Fick ju inte ut den eftersom jag inte kunde öppna ögat på ett tag. Men jag tror att jag blundar för solen på just denna bild.


Mamma fyllde ju 50, hurra hurra! Vi åt smörgåsbord till middag.


Det var ett vackert ljus och mamma ville ta massa kort.


Imorse, runt 10, höll båten på att lägga till vid kajen.


Det var en bra resa men jag rekomenderar inte båten Regina Baltica. Den var hyperomodern, i inredningen alltså. Vi hade ändå A - hytter och de var minismå och ja, hade väl inte renoverats på 100 år ungefär ;P Visst klarade man att det var så, men har man bakterieskräck ska man hålla sig borta. Det kanske inte var massa bakterier, men jag inbillade iaf mig en massa saker. Bl.a. att det hade legat ett lik i min säng (?). Iofs är jag alltid rädd för bakterier när det gäller båtar. Det känns liksom inte som att folket som jobbar på dem, och de som reser med dem, är speciellt ordentliga. Känns så bara.

Nu ska jag sätta mig ute i solen ett tag, sedan måste jag fixa mig iordning. Jag ska nämligen på cabaré i min gamla högstadieskola. Ska dit med Emelie eftersom att vi ska se hennes lillasyster sjunga. Och så är det ju alltid trevligt att vara där för minnes skull. Även om inte alla minnen är bra så var ju den tiden ganska rolig och framförallt händelserik.

Kommentarer
Postat av: Christine

Åååh mysigt! :D

2008-05-29 @ 18:32:36
URL: http://metrobloggen.se/underbar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0