Hamlet

Hamlet var helt okej, den var ju rolig och så men väldigt mystisk. En till anleding varför jag tyckte att den var bra var att jag hela tiden satt och försökte lista ut vart jag sett alla skådespelarna någonstans. Och vet ni, jag gissade rätt på de som jag gissade på!

Ofelia spelades av Rebecka Hemse, hon som spelar Martin Becks dotter i Beck-filmerna.
Kungen spelades av Björn Granath som också spelar Madickens pappa.
Drottningen spelades av Stina Ekblad, Beck - mannen utan ansikte och psykologen i Tv-serien Hjälp!
Horatio spelades av Robin Stegmar - han som medverkade i de gamla ICA-reklamerna.

Men bäst var Börje Ahlstedt :) Ni vet Ronja Rövardotters pappa. I teatern fanns en scen där han skrattade och skrek och då lät det precis som i de filmerna. När han är sådär överlycklig över att Ronja kommer hem. Dessutom gör han ju rösten till Karlsson i Karlsson på takets animerade tv-serie.

Det är sånna där oviktiga saker som jag kommer ihåg :P Roligt att man kan känna igen folk så bra på deras röst, för jag såg ju inte direkt hur de såg ut från 15e raden.

Nu ska jag dricka upp mitt te och sen lägga mig och läsa Eng-boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0