Dumma skor

Vet ni vad jag tycker?

Och alla tycker nog samma som jag.

Det borde införas en lag mot dumma skor. Såhär lyder den:

Skor som orsakar ett fall som medför skador bör förverkas omedelbart.

Hurvida skor kan straffas är väl ingen självklarhet. Men de uppfyller ju allt som behövs för att det ska vara ett brott:
Objektiva rekvisit: De får en att ramla och skada sig.
Subjektiva rekvisit: Ja, de har uppsåt? Fråga dem så svarar de ja, jag lovar.

Och det finns självklart en anledning till att jag tycker att det ska införas en sån lag (hade säkert inte kommit på det om jag inte läst igenom 100 sidor straffrätt till provet idag)

Efter provet fick Sandra och jag bråttom till bussen så vi bestämde oss för att ta en genväg som betyder att man måste springa i nedförsbacke, och över massa rötter o så. Kan ju säga att: Ballerinaskor som har en lös sula är inte till för det! Så i den brantaste backen ramlade jag. Gled ramåt. Ont gjorde det kanske inte just då, men aj vad det gör ont nu. Eller det är kanske mer obehagligt.

Min vänstra handflata är svullen så det gör ont att röra tummen. Tur att jag är högerhänt säger jag bara :) Högerhanden är ioförsig lite uppriven.

Gud vad jag förstör mina händer. I tisdags bärnde jag högerhanden på ugnen, och det kommer bli ett stort ärr. Uscha!


Kommentarer
Postat av: Malin

jag säger bara en sak och det är dolus directus! (Ja, jag är en sådan tönt som lär mig alla uppsåt-termerna på latin. Det är inte meningen.)

2008-05-21 @ 22:03:11
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0