Det där fula huset

Nepp, inte där heller. När mamma kommer hem får hon hjälpa mig hitta den satans sladden. Gahhh!

Men det var inte det jag skulle skriva.

Jag är ett nytt fan av Berg flyttar in och också Carina Berg. Nu är det bekräftat, det som jag funderat över i precis en vecka nu. Ni som har sett programmet, ni vet det huset som hon står vid, i början av programmintrot, och ringer på. Det där vita som ser ut som en kartong och har helt asymmetriska fönster och en pytteliten vit dörr. Jag tycker det är fult i alla fall. Det huset är iaf där jag bor ungefär, här i Älta. Tänk att de har varit här och filmat det, här i lilla Älta.

Btw, visst kanske Älta är lite landet, det hävdar ju vissa iallafall eftersom man åker förbi värsta landet för att komma hit. Men hör här. För att bo på landet tycker jag att det ska ta väldigt lång tid att komma till civilisationen + att man ska bo typ med 1 km avstånd från sina grannar. Här bor vi väldigt tätt och det tar bara 11 min till skolan även om det inte är motorväg, 9 min till sickla och 20 min till stan. Vadå landet? Iofs hörde jag två Älta-tjejer prata om det på bussen hem från skolan. De hade hört någon säga detta:

En häst, en ko, en ältabo.

Jag trivs här iallafall.

Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

sv* hmm tycker om och tycker om. Det funkar om det krisar:P hehe

2008-05-09 @ 21:50:25
URL: http://kimza.se
Postat av: Malin

jag såg inledningen igår och tänkte: "minnsan, det Jenny påstod stämmer!"

2008-05-10 @ 17:29:22
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0