Snabba Cash av Jens Lapidus

Nu är boken utläst. Äntligen, fast jag kommer ändå sakna att inte ha den att läsa.

Jag tycker att den var bra speciellt eftersom miljön var någon som jag kunde tänka mig in i. Det kändes verkligen verkligt, allt som hände. Imponerande att man kan skriva en sådan bok då det säkert behövs en massa information. Självklart delvis påhittat, men grunden måste ju vara lite verklighet?

De 3 huvudpersonerna i boken är Jorge (latinon som kan allt om kokain), Mrado (Juggemaffian, en riktgit kriminell gosse) och JW (lever för att bli erkänd som en riktigt brat med mycket pengar). Alla gör de allt för snabba cash. I början har de ingenting med varandra att göra, men ju längre man kommer i boken, desto mer förbinds de 3. I slutet knyts allt o alla ihop, alltihop som man kanske tycker har varit lite utspritt innan.

Det är verkligen en annorlunda bok, säger jag som läst typ 10 böcker i mitt liv.

Varje gång jag har läst ut en bok funderar jag på varför jag inte läser mer. För man kommer liksom in i en värld, ibland jätteannorlunda. Och det är lite häftigt. Fast innan jag hinner hitta en ny bok så slutar jag att sakna den gamla boken, och då försvinner min vilja att läsa mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0