När någon flyttar in pappa!

Så pappa alltså. Vad är det som händer där borta.

Jo, Jane, pappas nya flickvän, har visst flyttat in. Bara sådär. Han frågade inte ens, och anledningen till det var att det var ATT HAN BOR DÄR. Vadå HAN? Vi barn då, bor inte vi där varannan vecka kanske? Fast det kanske är slut med det. Och frågar man inte sin barn innan man låter sin flickvän flytta in. Spelar roll om vi hade svarat Ja, det hör till att man frågar innan. Om jag ska ha hem en kompis frågar jag ju innan, och då handlar det ändå inte om en inflyttning. Föresten, hade jag och mina syskon sagt Nej hade det nog inte spelat någon roll för honom, det är ju hans liv det handlar om. Jag är bara så trött på att höra hans tal med rubriken "Jag är vuxen och inte kan leva ensam, måste få ha mitt vuxenliv." Jag orkar inte bry mig, annars hade jag väl gått i taket igår när jag fick reda på detta genom lillebror, men jag bara gick in på rummet

Vett och etikett, han har kanske inte hört om det.

Åhh, han är så dålig på att berätta saker och han förstår inte att andra kan tycka annorlunda som han.
Ta t.e.x. för en vecka sedan när vi skulle fira min lillasyster som fyllde 13. Då, helt plötsligt ringer han på morgonen och säger att han inte kommer på kvällen eftersom det kan ge fel signaler. Ska vi tror att han och mamma ska bli tillsammans eller? NEJ TACK!
Sen så konfronterade jag honom dagen efter och när jag kliver in genom dörren verkar han inte förstå att han har varit dum. Bara skrattar. Alltså jag blir så arg. Föresten så hade han inget och säga när jag kom igång med mitt anklagelsetal, fast det hör inte hit :P Jag kan vara en riktig hemsking ibland, men det behövs ju det också, speciellt mot honom för att han ska ha en aning om vad hans ageranden leder till.

HAN SKÖTER SAKER SÅ DÅLIGT BARA OCH MEST SYND ÄR DET OM HANS FÖRÄLDRAR SOM ALDRIG FÅR VETA NÅGOT GENOM HONOM. JANE FICK DE VETA OM GENOM MAMMA OCH ATT HON NU FLYTTAT IN SA JAG TILL FARMOR PÅ MSN NYSS. JAG VET ATT HON BLIR SÅ LEDSEN AV ATT FÅ VETA ALLTING SIST :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0