Miniräknarproblem

Kommer hem och då sitter P vid datorn så jag tänker att jag kan fixa mellis och räkna lite matte. P har lånat min proffsiga räknare i några dagar så jag frågade honom vart den var.

-Vart är min miniräknare?
-Vet inte.
-Men du har ju lånat den så du borde väl veta vart den är, vem ska annars veta?
-Men jag vet inte...Den är i skolan.
-Jaha, då får du väl hämta den då?
-Nej, du kan väl ta en annan.


Jag ringer till mamma för att hon ska prata vett i lillebror. Av erfarenhet vet jag att mitt prat inte spelar någon roll för honom.
Jag berättar problemet för mamma och säger till P att hon vill prata med honom, samtidigt säger P till mig: Jag hämtar den inte! Till mamma i telefonen säger han: Jag sa inte att jag inte skulle hämta den!

Åhh säger jag bara. Måste man verkligen tycka om sina syskon bara för att de är ens syskon. Börjar bli lite trött på allt tjat om syskonkärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0