detta väder

Växthuseffekten, ja. Så fort det är jättevarmt en dag, eller helt tvärtom är jättekallt och snö så står det på, i princip, varje blogg och i tidningen om att världen håller på att gå under. Jag blir bara så trött på allt det här. Det är väl ett faktum att det är såhär och de följande åren kan vi inte göra något åt, för vad jag har lärt mig så är det som händer nu idag ett resultat av något som hände för flera år sedan. Men självklart kan vi ändra, det gäller bara att vi gör det. Tror faktiskt inte att många av de som säger att de är så oroliga faktiskt för något. Vi är helt enkelt för lata i detta land.

För några veckor sedan var det riktigt vårväder, man kunde läsa i tidningar om hur andungar redan hade fötts, och det var på tok för tidigt. Men samtidigt hörde jag ju på radion att det var den varmaste tiden på x-antal år. Det hade alltså varit varmare än detta för typ 200 år sedan. Visst är det växthuseffekten som spökar, men jag tror även att det är en liten tillfällighet.

För ett år sedan var det det konstigaste väder jag har varit med om. Det haglade, regnade, snöade och var sol. Sen blåste det mycket också.
 Poff pang! 19/3 2007

Vi måste ju iaf göra något åt klimatet, inte bara säga att vi är rädda. Action!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0