Är det lätt bara för att man är duktig?

Nej

För det första: Blä för att det snöar ute.

För det andra: Ännu mer blä för att det är skola imorgon. Varje gång jag säger till mina föräldrar eller farmor&farfar att jag verkligen inte orkar gå till skolan efter lov eller helg, säger de oftast: Men du som är så duktig, det kommer att gå bra.

Men vadå, det spelar väl ingen roll att jag är duktig eller vad man ska kalla det. Jag kämpar ju för att vara duktig och därför är det jobbigt. Jag tycker inte att det är jobbigt för att jag är osäker på att mina betyg drastiskt kommer att förändras. Jag gör ju mitt bästa och om nu mitt bästa bara är ett G, ja då är det väl inget fel på det.

Bara för att man är duktig betyder ju inte det att man inte behöver känna orklöshet när man tänker på skolan. Tvärtom i så fall.

För det tredje: Jag har fixat 5 mackor idag, 3 imorse och 2 för en stund sedan. 60 % av mackorna tappade jag. Lyckades rädda en iaf. Herregud vad jag är klantig. Tur att det finns holidaydipp och morötter, det är inte lika lätt att råka tappa.

Jisses, snart är det mörkt ute, dags att bli klar med Eng nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0