Att städa är faktiskt kul

Det blev inget sitta i solen. Jag fick lust att städa istället, så det har jag sysselsatt mig med från och med det att jag började koka tevatten tills nu. Imorgon ska jag fortsätta och putsa fönstren och göra annat.

Städa är kul. Jag ser många likheter mellan mig och den där brunhåriga städtanten på "rent hus".

Ska jag tillägga att jag som liten ville bli städare? Jag tyckte alltid att städgubbarna på Älta skola var så gulliga och verkade ha så roligt. Jag funderade till och med på vad man skulle behöva för utbildning. Men jag kunde inte komma på någon städarutbildning, så jag blev lite besviken.

Och så ser jag sommarlovet som ett stort tillfälle till att fixa allt det som behövs. Förra sommaren la jag och mamma golv. I år ska jag väl måla lite vitt där vi tog bort furstukviststaketet förra sommaren (husgaveln var målad röd bakom staketet :S). Och det jag längtar mest till är när jag ska göra rent furstukvistgolvet. Tänk vad rent det kommer bli! :D

Nu ska jag nog sova. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Du kan få städa och fixa hemma hos mig i sommar, om du vill. Vi har massor som behöver göras!

2008-06-03 @ 21:34:48
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0