Döda mig någon

2 jobbiga patienter efter varandra.

Först kommer en gammal dam fram till mig och börjar skrika. Jag svarar men hon verkar inte höra. Sen kommer hon fram igen, efter att ha gått och hämtat en kölapp som inte behövdes, och så börjar hon babbla på om sitt papper:

- Kan du förklara det här? Det måste ha blivit något fel, ingen har ju upplyst mig om att jag kunde kommit på drop-in.
- Okej, jo men det ska jag förklara bara jag får leg så att jag får upp din remiss.
- Jag hör inte.
Jag börjar skrika ut orden...
- Tycker du att du skriker nu? frågar tanten
- Ja
- Men då får du väl komma närmre!

Jag fixar allting och förklarar det där med drop-in för henne. Tanten går och sätter sig.
Då hör jag henne prata med sin nyfunna sjukhuskompis:

- Ja det är ju ett väldigt problem med unga människor, de pratar ju så tyst!!!

Nej, det hörde jag ju inte...

Efter ett tag kommer hon fram igen:

- Du ska bara sitta här och vänta, säger jag
-Jo jag har hört det nu.
- De ropar upp dig.
-Jaha, ja men då får vi hoppas att skriker högre än dig.

Åhh vilken jobbig tant alltså. Kanske skulle tänka på att skaffa hörapparat? Jag menar, jag skrek verkligen det högsta jag kunde, så högt jag kunde utan att öronbedöva alla andra som satt i väntrummet.

Den efter skulle bråka om pengar. Och så skulle han anmärka på att unga damer nu för tiden pratar tyst. Okej, då vet jag det. Eller så är det dagens gamlingar som inte hör någonting?


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror mer på det sista! Passa på att hugga ner dem när du är på sjukhus, det är liksom lite närmare hjälpen ;)

2008-07-01 @ 17:16:05
URL: http://killingseagull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0