Träna, träna, träna jättemycket

Idag känner jag mig jätteplumsig, som en 500 kilos Jenny.  Det ska jag råda bot på...när det blir vår. Ska springa i skogen och ta promenader. Kanske till och med utnyttja träningscykeln som vi har hos mamma.

Tänk att ge sig ut i skogen när det är sol och fåglarna kvittrar. Samtidigt känner man att solen värmer upp kroppen. Mmmysigt. Det är så skönt att springa, promenader fungerar ibland men jag tycker att det tar för lång tid. Man bara går å går, tänker "snart är jag framme". Snart blir då en lååång tid. Springer man kommer man "dit" snabbt och det gillar jag. Orkar liksom inte vänta länge.

Föresten, när jag ändå snackar om hälsa så kommer jag att tänka på en sak jag funderat på idag. Jo, när jag ser smala människor tänker jag oftast att "åhh vad skönt det skulle vara att vara naturligt smal som hon, att det finns i generna". För det är ju inte alla som bantar sig smala. När jag tänkte på detta kom jag att tänka på feta människor. De framstår nästan alltid som korkade och som att de äter hela tiden, medvetande om konsekvenserna utan att bry sig. Sedan tjatar de om att de inte kan gå ner i vikt osv. Jag tycker jag har hört så mycket på hälsoprogram att man inte har anlag för att bli fet utan att det bara är hur man fostras att äta å så. Men, de som väger 400 kg, de måste ju ha anlag för det. För alla skulle ju inte bli så tjocka om de åt så mkt som de gör. Och om de finns de som är smala även om de kämpar för att gå upp i vikt, då finns det ju de som är tjocka med anledningen att de har anlag för fetma.

PS: fått ihop en sida på svenskan men nu kommer ju tankarna om det är bra eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0