Kött i såser är inte min grej

Jag är livrädd för fett på kött. Jag skär bort precis allting som kan tänkas vara fett vilket blir typ halva köttbiten.
På senaste tiden har mamma och farmor börjat säga: Men så där kan du ju inte göra, det är ju fint kött!

Men vadå, jag kan ju inte äta fettkanten eller en liten sena. Jag hatar när kött knastrar när man tuggar. Fast det gör väl alla. Men jag tror ändå inte att det är många som skär bort så mycket som jag.

Min familj äter alltid upp allt på tallriken, men det gör jag aldrig. Hur lyckas de, kanske är det så att jag får bitarna som är fettiga? hmm, tål att tänkas på.

När man då stoppar kött i sås blir det ännu mer oklart vad som är vad. Jag föredrar sås vid sidan av :) Tsatsiki är mumsigt, kan ätas till allt. Undrar om det funkar till sushi :D Fast jag ska nog inte prova. Risken finns ju att det smakar pyton.

Föresten, dagens problem: jag skriver om aldrig till aldirg. Väldigt irriterande :P

Kommentarer
Postat av: Hanna

verkligen jätte konstigt

2008-01-23 @ 19:40:37
URL: http://hanisbananis.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag instämmer! Blä för fettigt kött!

2008-01-23 @ 21:47:59
URL: http://killingseagull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0