De - Dem- Dom

Jag läste en artikel om bloggare i aftonbladet nyss och tjejen som skrev störde jag mig en gnutta på.

Jag kan säga att jag stör mig på alla som inte vet hur man ska anväda orden DE, DEM och DOM. Enligt mig ska man inte använda dom när man skriver, vissa verkar dock tycka att det är okej nu för tiden.

I alla fall, i denna artikel använde hon först dem, men hon använde det i fel sammanhang. Hon skulle ha skrivit de. Sedan börjar hon skriva dom. Jag menar, en artikel i aftonbladet, i vilken tidining som helst, borde inte skribenterna veta när man ska använda vad?

DE gick ut på en promenad.
Jag ser skillnad på DEM faktiskt.
Sitter i matsalen och snackar: Usch vad DOM har saltat riset mycket!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vet vad du menar... SKAMLIGT!

2008-01-27 @ 18:48:12
URL: http://killingseagull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0