Vårkänslor

Hallå hallå.

Det är otroligt vackert väder ute, alldeles vårigt :) Det passade bra för denna dag.
Mötte tjejerna i slussen 8:15 (för övrigt var det märkligt att jag var där i tid eftersom jag missade bussen som gick 47 och fick ta 52 istället. Sen pratade jag med Sofia på bussen som sa att den var väldigt seg på morgonen. Ändå var jag framme 8:11 och inte 8:14 som jag hade planerat att vara med den tidiga bussen :S). Vi gick upp mot bussarna och klev på första bästa, 3an. Insåg att: Nej, det är fel buss om man ska dit. Så vi gick av och promenerade 15 minuter till Nationalmuseumet, längs vattnet och förbi kungsträdgården, med solen skinande från en blå himmel :) Snacka om att det var varmt med dunjacka! Snart kanske jag kan ta på mig vårjackan, bara vädret kan bestämma sig, det var ju - grader och frost igår.

På museumet fick vi en guidad tur av en gubbe som presenterade sig med att säga något i denna stil: Akustiken är ju väldigt annorlunda här inne och jag vaknade med feber och halsont i morse. Därför måste ni vara tysta och samtidigt ska ni sitta så nära mig som möjligt. Med risk för smitta såklart. Höhöhö.
Jaja han var en bra guide men jag "inbillade" mig hela tiden att det luktade sjukdom överallt :P Lille sjuke gubben visade oss i alla fall hur skönhetsidealen och måleriet har ändrats genom tiderna.

Efter detta, som slutade 10:00 gick vi mot slussen. Det var fortfarande sol. Väldigt varmt också. Gud vad mysigt det är att gå runt längs vattnet i stockholm när det är soligt ute. Inga mördarbackar om man går just där :D

Det blev en 20 min prommis på lunchen också så idag har jag varit duktig.

Åhh vad jag är glad för att det är vår :D (det kommer absolut INTE snöa mer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0