Kompensation för dagar av dålig uppdatering

Japp, vad ska man göra i helgen då?

Skolveckor tar död på mig då jag sover typ 5 timmar varje kväll + pluggar för fullt under dagarna. Så på helgen vill jag bara sova. Har inget problem med att bara gå runt i morgonrock och äta gott och se repriser på TV. Visst är jag väl lite avundsjuk på de som är sociala och kan berätta vad de gjort i helgen med över 100 ord. Okej, det är kul att vara social också men det fattar jag inte förns jag faktiskt är det. Blabla.
Nu kom jag på att jag ska baka semlor med Malin någon dag. Kanske blir det på tisdag, men jag kan ju meddela att jag inte kan skolka spanska å bild två tisdagar i rad :P

Just nu denna helg ska jag läsa böcker. Två historia, en engelska och lite svenska. Läste nästan ut en av historiaböckerna i skolan idag. En smart bok som man inte läser för att underhålla sig själv kan jag nu lägga till i min lista över "läst under 2008". Sandra var dock lite arg på mig för att jag skulle läsa hela boken och inte kolla i registret efter det som var viktigt. Men jag är usel på att göra sånt. Jag vet inte vad som är viktigt förrän jag läst alltihop. Hur ska jag kunna veta det? Rubrikerna visar ju inte alltid på precis vad som står i texten, och när vi nu arbetar med det här ämnet och inte har så värst mycket info utöver basfakta är det väl inte konstigt om man väljer att läsa allt. Jag menar, jag vet ju ännu inte vad som är viktigt då jag inte är insatt. Dessutom handlar den boken jag inte börjat med bara om M.L.King och det är ju han jag ska ta reda pås aker om. Han nämns på alla sidor :/

Snart är det jullov...hmm nu är jag virrig, menar sportlov. Längtar jättemycket. Ska ju vara hundvakt åt den lilla gulliga valpen :D *Överlycklig* Celine är ju den som har det i uppdrag men jag ska ju sno hunden från henne. Längtar speciellt till sportlovslördagen då hon rider och jag får umgås med hunden själv. Jag ska krama ihjäl den även om den biter mig i halspulsådern. Hunden blir min död.
Ska kanske även måla mitt rum på lovet om nu hyresvärden ger oss färg. Nu har vi ju väntat ett år. Hyresvärden är nu ny också eftersom de gamla sålde nyss utan att berätta för oss hyrande. Hatar hyresvärdar. Det har hänt två gånger nu. Den första hade gått med på att sälja till oss men jag gissar att denne sålde p.g.a. rädla för förlust eller nått. De skulle bli staffade och straffet skulle vara att bli utsträckt av 4 hästar ! :D Lärde mig igår att man kunde bli straffad så förr i tiden.



Kommentarer
Postat av: Christine

Du har rätt, folk borde "kommentera mera"!
Om du inte orkar ta hand om hunden lär ju din syster tar över, eftersom hon älskar djur, eller hur? :P

Längtar också jättemycket till lov, är så himla trött på skolan och stressen även om man har flera veckor på sig att göra klart vissa uppgifter.. (historian)

2008-02-01 @ 18:55:05
URL: http://christinees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0