Gnäll

Jag tog på mig vårjackan och lindade in mig i halsduken. Det var ju så vackert väder ute så jag tänkte ju att det skulle vara lite varmt också, men det var +-0. Visserligen var det i skuggan. I solen var det väl ganska varmt, bortsett från att de blåste som bara den. Jag var till och med orolig att missa bussen eftersom jag knappt kom framåt.

När jag skulle hem från skolan, efter att ha haft en 2 h lektion med SU2 (!), orkade jag inte vira in mig i halsduken. Satt och väntade på bussen i 20 min och det var så otroligt kallt. Min kroppstemp låg nog på minusgrader och jag övervägde att typ ge upp och bara lägga mig ner på marken, eller åka hem till pappa och be mamma hämta mig där.

Fast jag gick av där jag skulle istället. Från bussen till huset gick jag väldigt snabbt. Benen pendlade på som bara den, har nog aldrig sett så "snabb" ut. Jag såg säkert ut som en stressig tant som bara vill hem och ta en kopp kaffe och sätta sig i soffan med den bärbara datan för att göra lite behövligt jobb. En stressad och tråkig surtant typ.

"Usch" är dagens ord. Nu ska jag hosta vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0