Doktorsbesöket

Hos doktorn stack de först in en nål i armvecket för att ta alla fasteprover och hbA1c. Usch vad det är hemst med nålar! Jag hatar när man vet att någonting sticks in i ett blodkärl, är inte rädd för själva smärtan eller så. Tur att mina insulinsprutnålar inte är läskiga, de är små och fina och sticks inte in i blodkärl :)

Efter det passade vi på att ta Gardasil, spruta mot livmoderhalscancer. Andra sputan av 3 för min del. Den sved :(

Efter det fick jag min efterlängtade frukost :D Fick välja mellan en massa saker i ett litet kök.

Doktor Ville var lite sen, han hade ju varit och skaffat sig ett par nya glasögon. Han kom inte in på något konstigt ämne denna gång, förutom att han pratade om rökning ett tag. Jag ska aldrig ens pröva att röka! Sen tog han upp seglingsresan som de har varje år för diabetiker. Förra året kunde jag inte åka eftersom att skolan fortfarande höll på, detta år är seglingen precis innan skolan börjar efter sommarlovet.

Efter detta hälsade jag på hos morfars sambo som var barnvakt åt sitt barnbarn Lukas, 2,5 år. Vi gick en lång barnvagnspromenad vid Årstaviken. Var hemma 12:30 igen.

Nästan doktorsgrej blir strax innan sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0