Julafton 08

Det har varit en bra dag. Känns bara inte som att det har varit julafton... Ser ju ut som höst ute :/ Många fina klappar har jag fått, och det har varit saker som jag har behövt och velat ha. Imorgon ska jag ta tag i den stora säcken med grejer som står i mitt rum. Nu ska jag nog sova. Är helt slut.

När vi precis hade kommit till farmor och farfar stod jag i matrummet och kollade ut genom fönstret. Vid huset mitt emot går deras granne Anders förbi, en gubbe som jag aldrig sett förut. Jag började undra om han skulle höra om jag knackade på fönsterrutan, så jag knackade tillsut väldigt löst. Han måste ha haft världens bästa hörsel, han tittade upp mot fönstret med ett stort leende på läpparna. Jag hade såklart redan börjat vinka till honom så han stod där ett bra tag med sitt enorma leende och vinkade tillbaka. Undrar om han insåg att det var jag som stod i fönstret.

Från mina tremänningar och deras föräldrar, Köpingborna alltså, fick jag en bok. Det var nog första gången på länge som jag har fått en bok. Det känns som att de flesta vet att jag inte läser så mycket. Nu blev jag dock väldigt glad över den där boken. Dessutom var det kul att mina småsyskon fick godis av Köpingarna medan jag fick en bok.

Tack för alla fina klappar :)

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0