Ångest över skolan

På onsdag är det studiedag :) Då ska jag ägna lite tid åt...
image247

De behöver ju lite omtanke ibland :P Det ska klippas klor och borstas päls (Madicken och Tingeling tovar alltid till sig, av den anledningen hette Madicken "Tovan" innan vi hann komma på ett bättre namn). Jag ska även bada Ronja för en av hennes tassar har blivit lite hård på trampdynan då hon har trampat i något kletigt och sedan inte gjort rent. Så nu fungerar det inte så bra att stödja på den foten :P
Om jag badar hela kaninen, och inte bara tassarna, tar jag självklart ett kort och visar upp här. Badade kaniner har en tendens att de väldigt krympliga och olyckliga ut. Flingan (vänster på bilden ovan) är nog bäst på att se ful ut som badad, även om hon är världens sötaste annars ;)

Det jag borde ägna lite tid åt nu är skolan. Ska skriva en uppsats på spanska tills imorn. Hur ska detta gå? Jag menar, en uppsats på en dag. Alla uppsatser tar ju mer än en dag att skriva och denna är dessutom på spanska. "Una vida sana", "  Ett sunt liv" är rubriken.

Jag har även stor ångest över muntliga delen i svenska nationella. Vi ska hålla ett tal på ca. 5 min där vi analyserar 2 valda bilder (!!). Jag är sämst på att analysera dikter och förstå vad man försöker frå fram i dessa ord som bara skrivs i ngn rytm. Ännu sämre är jag på att analysera bilder. Värre är att jag inte förstår vilken mall man ska följa. Ska man prata om "saga och sanning" (temat för nationella i år) i bilderna? Alltså, ne.

Kommentarer
Postat av: emelie

gud vilka söta kaniner! nu när ja ser dina saknar ja min jätte mkt.. fy vad kul o ha så många samtidigt! bor ni på landet? kram

2008-10-28 @ 02:04:08
URL: http://stylebyemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0