Hallilåja

Idag var det alltså simning. Och det var faktiskt kul. Inte alls så jobbigt som jag trott. Asså skönt. Men nu är jag så trött i kroppen att jag knappt orkar ställa mig upp. Det är jobbigt att duscha när man är trött.

Nu ska jag inte skriv mer om skolan FÖR DÅ FÅR JAG BARA ÅNGEST. Oj där blev det stora bokstäver.
Men imorn blir en rolig dag. Börjar 10 å måste gå från skolan lite tidigare, kl halv 2 för att jag skall vara på södersjukhuset och doktor Wille kl halv 3. Där ska de även ge min sprutan mot livmoderhalscancer, den första. Jag hatar sprutor, i varje fall när de är långa och...nää jag kan inte tänka på det. Sen bär det av till Morfar Bertil som ska hjälpa mig med matten (HOST). Å där ska jag även äta middag.

När jag åker hem från skolan är jag jättehungrig men så fort jag kliver in genom dörren hemma så klarar jag inte av att tänka på mat. För det första kan jag inte bestämma mig för vad jag vill ha. För det andra finns inget gott i hela vida världen att äta. Inte ens kakor känner jag sug av när jag kommer hem. Och det blir jobbigt vid middagen, för då ska man äta mycket, men eftersom att jag inte är sugen på mat så blir det bara jobbigt. Kanske hjälper att äta hos morfar.

För det är så att mat alltid blir godare när man är utanför hemmet. Helt sagolikt gott. När jag var mindre ville jag alltid äta hos kompisar för att det var godare då. Även om maten var någon lite makaron med köttfärs så smakade det gott endå.

Nu ska jag försöka pallra mig in i badrummet, och där stannar jag nog en timma. Jag kan helt enkelt inte skynda mig när jag är på toaletten på kvällen. Kan bara stå och beundra mig själv i spegeln i flera minuter och sen komma på att jag kanske skulle ta och skynda mig lite eftersom man faktiskt behöver lite skönhetssömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0