En blå bubbla i skogen.

Jag måste hyra Blood Diamond. För jag vill verkligen se hur den slutar. Jag vet iofs det eftersom en kompis sa det igår, men jag vill se med egna ögon! Så jag hyr nog den snart :)

Jag klarade faktiskt att komma ut och springa. Dimman gjorde att jag inte vill göra det i skogen, men när jag drog upp persiennerna efter att ha kikat på Mysteriet på Greveholm, var det ingen dimma kvar. Då kom ett annat problem istället. Jag hittade inga gympaskor! Vi på 45:an brukar alltid ha gympaskor lite varstans, men nu var det som om dimman tagit alla med sig när den försvann. Jag letade på vinden (där jag hittade ett par stövlar, men inga gympaskor!), i tvättstygan, i mammas rum, i lillasyrans rum, i hallen, men inte fann jag några!
Det slutade med att jag fick ta mina fingympaskor som inte är till för att springa i. De har knappt någon sula, alltså dämpar de inte stegen, praktiskt taget bara ett par tygbitar.

Dock gick det förvånansvärt bra. Jag var utrustad med Mjukisbyxor och tillhörande tröja (klasskittet från 9an) och även mobilen så att jag kunde ta tid. Sprang allt som allt i 21 min å 30 sek. Vägen till blomstershopen tog bara 8.50, förra gången när jag förfryste lungorna, tog det hela 9.40. Satt och vilade i något mindre än 10 min, och med vila menar jag värma upp lungorna. Sedan sprang jag lite tillbaka, gick snabbt ett tag, och sista biten blev det löpning. När jag kom hem var jag inte alltför trött, och var inte tvungen att lägga mig ner på gräsmattan, vilket var tur, då den var fuktig. Jag hade alltså varit ute i 30 min varav 21.30 var aktiva träningsmin.

En lite annorlunda sak som har hänt mig de tre senaste gångerna jag har sprungit i skogen är att jag varje gång har mött en bil. De två första var det en jeep, vilket jag inte tyckte var alltför konstigt. Dock mötte jag den på samma ställe hela tiden.
Idag (hör och häpna) var det en sån där modern BUBBLA. Och den var blå. Detta var lite oroande. En väldigt konstig syn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0