Att sova eller inte sova - det är frågan

Att vara eller inte vara - Shakespeare, släng dig i backen. Jag kommer gå till historien med min Att sova eller inte sova. Mycket bättre formulering! Det blev nog lite mycket litteratur idag, därför följer här en monolog om sömnen.

Idag har jag läst 100 sidor litteraturhistoria. Och nu skriver jag min intervju till akutsjukvården. Sedan skall jag finslipa min engelska essay.

Hoppas på att komma i säng innan 12 men det händer sannerligen inte så ofta. Vet inte hur mycket andra sover när det är skola dagen efter, men i fredags hörde jag Jenny utbrista att hon bara sovit 5 timmar natten innan. Jag tycker det är normalt. Själv hinner jag knappt sova så mycket. Är glad om jag åtminstone får 7 timmar, och 6 timmar är inte fel det heller. 5 timmar är mycket det också. Eller?

Men jag skall aldrig sova 2 timmar/natt 2 dagar i sträck. Det funkar inte. Undrar hur mycket man måste sova för att funka normalt. För det kan väl inte förväntas att man ska sova i 8-9 timmar?!

Boston Tea Party pratade de faktiskt om det, men jag har glömt vad de kom fram till. De pratade i alla fall om en smart man som bara sovit 3 timmar/natt. Enligt Super femman kunde man inte klara sig på det. Om man sov så hela sitt liv. Men då och då skadade ju inte.

Det där med att sova är mystiskt. Var också en liten gubbe i 100 höjdare som bara vilade lite ibland. Aldrig sov! Tvivlar på att det är sant, men han verkade ju lite speciell också :/

Filip och Fredrik <3 imorn är det B.T.P. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0